Oficjalny portal Urzędu Gminy w Bytowie

Urząd Miejski
w Bytowie


Oferty inwestycyjne i przetargi

Powiększ tekst Zmniejsz tekst ‹‹ powrót Drukuj
Tytuł:Przetarg pisemny nieograniczony na najem obiektu Zamkowego z przeznaczeniem na prowadzenie działalności hotelowo – restauracyjnej przy ul. Zamkowej 2 w Bytowie
Data wprowadzenia:2025-09-30
Treść:I. Przedmiot przetargu
Przedmiotem przetargu jest najem południowego skrzydła zamku bytowskiego położonego w Bytowie przy ul. Zamkowej 2 na okres do 9 lat, z możliwością przedłużenia na dodatkowy okres do 9 lat tj.
Lp. Nr działki Pow.
działki
KW Położenie nierucho-mości Opis nieruchomości Przeznaczenie nieruchomości  w planie  miejscowym Forma zbycia gruntu Wywoławczy czynsz miesięczny płatny z góry do 20 każdego miesiąca Wadium w złotych
1. 92 755 m2  SL1B/00017998/7 77-100 Bytów
ul. Zamkowa 2, obręb Sto dwa
 
- południowe skrzydło zamku bytowskiego stanowiące część hotelowo - restauracyjną o łącznej pow.
1.632,61 m2, (część restauracyjna 391,96 m2,
część hotelowa
1.240,65 m2)
- mienie ruchome stanowiące częściowe wyposażenie restauracji.
 
 
Teren zabudowy usługowej i zieleni urządzonej.
Prowadzenie działalności hotelowo-restauracyjnej
najem na okres
do 9 lat od zawarcia umowy z możliwością przedłużenia na dodatkowy okres do 9 lat.
 
 
24.097,32 zł  
+ VAT
 
60.000,-
II. Wymagania niezbędne wobec podmiotu przystępującego do przetargu:
  1. podmiot przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wykorzystywania wynajmowanego obiektu na prowadzenie działalności hotelowo – restauracyjnej z obowiązkiem przestrzegania zasad przewidzianych w § 8 projektu umowy,
  2. zaoferowanie czynszu miesięcznego netto w wysokości równej lub wyższej niż czynsz wywoławczy miesięczny, czynsz miesięczny w pełnych złotych,
  3. wpłata najpóźniej w dniu podpisania umowy najmu na rzecz Wynajmującego kaucji w wysokości trzymiesięcznego czynszu brutto na zabezpieczenie roszczeń Wynajmującego z tytułu pogorszenia stanu nieruchomości, zaległości z tytułu czynszu i innych zobowiązań wynikających  z umowy (zgodnie z § 9 projektu umowy),
  4. zaopatrzenie części hotelowej w niezbędne wyposażenie ruchome i urządzenia,
  5. akceptacja warunków umowy.
III. Podmiot przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia:
  1. oferty – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia,
  2. obowiązkowych załączników do oferty:
    1. oświadczenie podmiotu przystępującego do przetargu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia, o akceptacji warunków przetargu i akceptacji projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia i wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w związku z prowadzeniem procedury przetargu,
    2. zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami na rzecz gminy, w której dotychczas prowadził działalność gospodarczą,
    3. zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS oraz niezaleganiu w podatkach z właściwego Urzędu Skarbowego,
    4.  koncepcja funkcjonowania i rozwoju hotelu i restauracji.
IV. Opis kryteriów, którymi komisja będzie się kierowała przy wyborze oferty:
1. Komisja dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie nw. kryteriów oceny ofert (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):
1) wysokość czynszu miesięcznego z tytułu najmu netto - 70 % (max 70 pkt)
2) doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowo-restauracyjnej - 30 % (max 30 pkt)
a) doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej - 15 % (15 pkt)
b) doświadczenie w prowadzeniu działalności restauracyjnej - 15 % (15 pkt)
2. Ocena oferty będzie dokonywana wg poniższych zasad:
1) ocena wysokości czynszu miesięcznego z tytułu najmu netto – będzie przeprowadzona wg następującego wzoru matematycznego:
 
P =  C / C max x 70 pkt
gdzie:
P – liczba punktów za kryterium. Wynik liczby punktów za kryterium zaokrągla się
do pełnych jednostek, w ten sposób, że wynik po przecinku mniejszy niż 5 zaokrągla się
w dół, a równy 5 lub większy zaokrągla się w górę.
C –  wysokość czynszu miesięcznego netto poszczególnych ofert podana w pełnych złotych
C max– najwyższa wysokość czynszu miesięcznego netto spośród wszystkich ważnych ofert
 
2) doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowo - restauracyjnej
  • brak doświadczenia w prowadzeniu działalności hotelowej i restauracyjnej  – 0 pkt
  • doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej lub restauracyjnej – 30 pkt (minimum 24 miesiące):
  1. doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej – 15 pkt
  2. doświadczenie w prowadzeniu działalności restauracyjnej – 15 pkt.
  1. Ilość punktów, jaką otrzyma dana oferta, będzie równa sumie punków z poszczególnych kryteriów. Maksymalna ilość punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi 100 pkt. W razie równej liczby punktów przy ofertach bez możliwości wyłonienia oferty wygrywającej, z udziałem tych ofert  przeprowadza się losowanie w obecności oferentów.
  2. Ocena kryterium – doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowo-restauracyjnej zostanie dokonane na podstawie załączonych do oferty wydruku z CEIDG, KRS lub w przypadku osoby fizycznej także świadectw pracy lub zaświadczeń od pracodawców, lub innych dokumentów prywatnych czy urzędowych poświadczających doświadczenie w prowadzeniu.
V. Procedura wyboru ofert i termin ich składania:
1. Przetarg  przeprowadzi komisja powołana przez Burmistrza Bytowa.
2. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego i dopiskiem „PRZETARG ZAMEK”, w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Bytowie, pok. nr 201 do 20 października 2025 r. do godziny 16:00 z DOWODEM WPŁATY WADIUM.
3. Publiczne otwarcie ofert w dniu 21 października 2025 r. o godz. 10:00 (Sala Nr 101 Urzędu Miejskiego w Bytowie).
4. Przetarg odbędzie się, chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o przetargu.
5. Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej.
6. Cześć jawna odbywa się w obecności podmiotów przystępujących do przetargu.
7. W części jawnej komisja przetargowa:
  • ustala liczbę otrzymanych ofert oraz sprawdza, czy wadia zostały wpłacone,
  • otwiera koperty z ofertami i informuje, od kogo wpłynęła oferta oraz ujawnia zaoferowaną wysokość miesięcznego czynszu za najem,
  • przyjmuje wyjaśnienia  lub oświadczenia zgłoszone przez podmioty przystępujące do przetargu,
  • kwalifikuje oferty do części niejawnej, bez udziału publiczności,
  • zawiadamia  podmioty przystępujące do przetargu o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,
  • zawiadamia podmioty przystępujące do przetargu o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu.
8. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do części niejawnej przetargu, jeżeli oferta:
  • nie odpowiada warunkom przetargu,
  • nie zawiera obowiązkowych załączników określonych  w części III  lub załączniki są niekompletne, w tym między innymi nie zostały podpisane,
  • została złożona po wyznaczonym terminie,
  • jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej treści.
9. Z przetargu sporządza się protokół.
10. Na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, podmiotowi przystępującemu do przetargu nie przysługuje skarga.
11. Informacja o wyniku przetargu zostaje podana do wiadomości podmiotów przystępujących do przetargu w formie pisemnej.
12. Burmistrz Bytowa zastrzega sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
13. Podmiot, który zostanie wyłoniony na najemcę zobowiązany jest do podpisania umowy najmu w terminie do 30 dni od daty podpisania protokołu z części niejawnej przetargu przez komisję.
14. Warunki płacenia wadium:
  • każdy z podmiotów przystępujących do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w pieniądzu, przelewem na konto Gminy Bytów  Nr  64124037831111000040808675 do dnia 20 października 2025 r.
  • za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Gminy Bytów,
  • wadium zostanie zwrócone 3 dni od rozstrzygnięcia przetargu, z wyjątkiem podmiotu, który wygra przetarg. W tym przypadku zostaje zatrzymane i zaliczone na poczet wpłaty kaucji, która wyniesie trzykrotność miesięcznej kwoty czynszu,
  • w przypadku uchylenia się przez podmiot, który został ustalony na najemcę od zawarcia umowy najmu, wadium przepada na rzecz wynajmującego. 
15. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z oferentami jest Pani Maryla Ryngwelska i Pani Karolina Kiedrowska z Wydziału Mienia Komunalnego. Ogłoszenie o przetargu wraz z załącznikami zostało umieszczone na stronach internetowych: www.bytow.pl, www.bip.bytow.pl.
16. Nieruchomość przeznaczona do wynajęcia, będzie udostępniana zainteresowanym w dniu 16 października 2025 r. w godz. 7.00-15.00 po uzgodnieniu telefonicznym pod nr 59 822 89 15.

VI. Pozostałe informacje:
Część restauracyjna dostępna będzie od momentu podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego, natomiast część hotelowa dostępna będzie bez możliwości prowadzenia działalności, do czasu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, w terminie najpóźniej do 31.12.2025 r.
Pliki:

Pliki do pobrania:


Liczba odwiedzin: 729
Eksportuj do PDF
Eksportuj do XML
Do góry



Nimfa Kompleks Basenowo-RekreacyjnyMUZEUM ZACHODNIOKASZUBSKIE W BYTOWIEBiblioteka Miejska w BytowieStrategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Dorzecze SłupiWyślij pocztówkęPUP BytówStarostwo Powiatu BytowskiegoWodociągi noweRLGRBIZNES.GOVBPPGrobonetWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

Stopka

Przejdź do: Facebook
Przejdź do: Pozyskane dotacje
Zamknij