| Treść: | I. Przedmiot przetargu
Przedmiotem przetargu jest najem południowego skrzydła zamku bytowskiego położonego w Bytowie przy ul. Zamkowej 2 na okres do 9 lat, z możliwością przedłużenia na dodatkowy okres do 9 lat tj.
| Lp. |
Nr działki |
Pow.
działki |
KW |
Położenie nierucho-mości |
Opis nieruchomości |
Przeznaczenie nieruchomości w planie miejscowym |
Forma zbycia gruntu |
Wywoławczy czynsz miesięczny płatny z góry do 20 każdego miesiąca |
Wadium w złotych |
| 1. |
92 |
755 m2 |
SL1B/00017998/7 |
77-100 Bytów
ul. Zamkowa 2, obręb Sto dwa
|
- południowe skrzydło zamku bytowskiego stanowiące część hotelowo - restauracyjną o łącznej pow.
1.632,61 m2, (część restauracyjna 391,96 m2,
część hotelowa
1.240,65 m2)
- mienie ruchome stanowiące częściowe wyposażenie restauracji.
|
Teren zabudowy usługowej i zieleni urządzonej.
Prowadzenie działalności hotelowo-restauracyjnej |
najem na okres
do 9 lat od zawarcia umowy z możliwością przedłużenia na dodatkowy okres do 9 lat.
|
24.097,32 zł
+ VAT
|
60.000,- |
II. Wymagania niezbędne wobec podmiotu przystępującego do przetargu:
- podmiot przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wykorzystywania wynajmowanego obiektu na prowadzenie działalności hotelowo – restauracyjnej z obowiązkiem przestrzegania zasad przewidzianych w § 8 projektu umowy,
- zaoferowanie czynszu miesięcznego netto w wysokości równej lub wyższej niż czynsz wywoławczy miesięczny, czynsz miesięczny w pełnych złotych,
- wpłata najpóźniej w dniu podpisania umowy najmu na rzecz Wynajmującego kaucji w wysokości trzymiesięcznego czynszu brutto na zabezpieczenie roszczeń Wynajmującego z tytułu pogorszenia stanu nieruchomości, zaległości z tytułu czynszu i innych zobowiązań wynikających z umowy (zgodnie z § 9 projektu umowy),
- zaopatrzenie części hotelowej w niezbędne wyposażenie ruchome i urządzenia,
- akceptacja warunków umowy.
III. Podmiot przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia:
- oferty – według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do ogłoszenia,
- obowiązkowych załączników do oferty:
- oświadczenie podmiotu przystępującego do przetargu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do ogłoszenia, o akceptacji warunków przetargu i akceptacji projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 3 do ogłoszenia i wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych w związku z prowadzeniem procedury przetargu,
- zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami na rzecz gminy, w której dotychczas prowadził działalność gospodarczą,
- zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek ZUS oraz niezaleganiu w podatkach z właściwego Urzędu Skarbowego,
- koncepcja funkcjonowania i rozwoju hotelu i restauracji.
IV. Opis kryteriów, którymi komisja będzie się kierowała przy wyborze oferty:
1. Komisja dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawie nw. kryteriów oceny ofert (nazwa kryterium, waga, sposób punktowania):
1) wysokość czynszu miesięcznego z tytułu najmu netto - 70 % (max 70 pkt)
2) doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowo-restauracyjnej - 30 % (max 30 pkt)
a) doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej - 15 % (15 pkt)
b) doświadczenie w prowadzeniu działalności restauracyjnej - 15 % (15 pkt)
2. Ocena oferty będzie dokonywana wg poniższych zasad:
1) ocena wysokości czynszu miesięcznego z tytułu najmu netto – będzie przeprowadzona wg następującego wzoru matematycznego:
P = C / C max x 70 pkt
gdzie:
P – liczba punktów za kryterium. Wynik liczby punktów za kryterium zaokrągla się
do pełnych jednostek, w ten sposób, że wynik po przecinku mniejszy niż 5 zaokrągla się
w dół, a równy 5 lub większy zaokrągla się w górę.
C – wysokość czynszu miesięcznego netto poszczególnych ofert podana w pełnych złotych
C max– najwyższa wysokość czynszu miesięcznego netto spośród wszystkich ważnych ofert
2) doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowo - restauracyjnej
- brak doświadczenia w prowadzeniu działalności hotelowej i restauracyjnej – 0 pkt
- doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej lub restauracyjnej – 30 pkt (minimum 24 miesiące):
- doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowej – 15 pkt
- doświadczenie w prowadzeniu działalności restauracyjnej – 15 pkt.
- Ilość punktów, jaką otrzyma dana oferta, będzie równa sumie punków z poszczególnych kryteriów. Maksymalna ilość punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi 100 pkt. W razie równej liczby punktów przy ofertach bez możliwości wyłonienia oferty wygrywającej, z udziałem tych ofert przeprowadza się losowanie w obecności oferentów.
- Ocena kryterium – doświadczenie w prowadzeniu działalności hotelowo-restauracyjnej zostanie dokonane na podstawie załączonych do oferty wydruku z CEIDG, KRS lub w przypadku osoby fizycznej także świadectw pracy lub zaświadczeń od pracodawców, lub innych dokumentów prywatnych czy urzędowych poświadczających doświadczenie w prowadzeniu.
V. Procedura wyboru ofert i termin ich składania:
1. Przetarg przeprowadzi komisja powołana przez Burmistrza Bytowa.
2. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podaniem adresu zwrotnego i dopiskiem „PRZETARG ZAMEK”, w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Bytowie, pok. nr 201 do 20 października 2025 r. do godziny 16:00 z DOWODEM WPŁATY WADIUM.
3. Publiczne otwarcie ofert w dniu 21 października 2025 r. o godz. 10:00 (Sala Nr 101 Urzędu Miejskiego w Bytowie).
4. Przetarg odbędzie się, chociażby wpłynęła tylko jedna oferta spełniająca warunki określone w ogłoszeniu o przetargu.
5. Przetarg składa się z części jawnej i niejawnej.
6. Cześć jawna odbywa się w obecności podmiotów przystępujących do przetargu.
7. W części jawnej komisja przetargowa:
- ustala liczbę otrzymanych ofert oraz sprawdza, czy wadia zostały wpłacone,
- otwiera koperty z ofertami i informuje, od kogo wpłynęła oferta oraz ujawnia zaoferowaną wysokość miesięcznego czynszu za najem,
- przyjmuje wyjaśnienia lub oświadczenia zgłoszone przez podmioty przystępujące do przetargu,
- kwalifikuje oferty do części niejawnej, bez udziału publiczności,
- zawiadamia podmioty przystępujące do przetargu o terminie i miejscu części niejawnej przetargu,
- zawiadamia podmioty przystępujące do przetargu o przewidywanym terminie zamknięcia przetargu.
8. Komisja przetargowa odmawia zakwalifikowania oferty do części niejawnej przetargu, jeżeli oferta:
- nie odpowiada warunkom przetargu,
- nie zawiera obowiązkowych załączników określonych w części III lub załączniki są niekompletne, w tym między innymi nie zostały podpisane,
- została złożona po wyznaczonym terminie,
- jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej treści.
9. Z przetargu sporządza się protokół.
10. Na czynności związane z przeprowadzeniem przetargu, podmiotowi przystępującemu do przetargu nie przysługuje skarga.
11. Informacja o wyniku przetargu zostaje podana do wiadomości podmiotów przystępujących do przetargu w formie pisemnej.
12. Burmistrz Bytowa zastrzega sobie prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert.
13. Podmiot, który zostanie wyłoniony na najemcę zobowiązany jest do podpisania umowy najmu w terminie do 30 dni od daty podpisania protokołu z części niejawnej przetargu przez komisję.
14. Warunki płacenia wadium:
- każdy z podmiotów przystępujących do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w pieniądzu, przelewem na konto Gminy Bytów Nr 64124037831111000040808675 do dnia 20 października 2025 r.
- za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Gminy Bytów,
- wadium zostanie zwrócone 3 dni od rozstrzygnięcia przetargu, z wyjątkiem podmiotu, który wygra przetarg. W tym przypadku zostaje zatrzymane i zaliczone na poczet wpłaty kaucji, która wyniesie trzykrotność miesięcznej kwoty czynszu,
- w przypadku uchylenia się przez podmiot, który został ustalony na najemcę od zawarcia umowy najmu, wadium przepada na rzecz wynajmującego.
15. Osobą upoważnioną do kontaktowania się z oferentami jest Pani Maryla Ryngwelska i Pani Karolina Kiedrowska z Wydziału Mienia Komunalnego. Ogłoszenie o przetargu wraz z załącznikami zostało umieszczone na stronach internetowych: www.bytow.pl, www.bip.bytow.pl.
16. Nieruchomość przeznaczona do wynajęcia, będzie udostępniana zainteresowanym w dniu 16 października 2025 r. w godz. 7.00-15.00 po uzgodnieniu telefonicznym pod nr 59 822 89 15.
VI. Pozostałe informacje:
Część restauracyjna dostępna będzie od momentu podpisania protokołu zdawczo - odbiorczego, natomiast część hotelowa dostępna będzie bez możliwości prowadzenia działalności, do czasu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, w terminie najpóźniej do 31.12.2025 r. |